niedziela, 12 kwietnia 2015

30 dni z muzyką 12. Polskie piosenki


Polskie piosenki

Zabawę "30 dni z muzyką" trochę zmodyfikowałam według własnych potrzeb, stąd też punkt dwunasty przemienił się w polskie piosenki. Jeśli chodzi o polską scenę muzyczną to wybieram z niej raczej nostalgiczne ballady, niż muzykę rozrywkową. Jakoś nie odpowiadają mi piosenki, które lecą na co dzień w radiu, męczę się słuchając Lisowskiej czy Farnej, ale podobają mi się utwory Kasi Nosowskiej, starego składu Myslovitz czy Kasi Stankiewicz, lubię też głos Meli Koteluk, choć niekoniecznie już jej piosenki. Poniżej znalazł się również utwór "Szukaj mnie" Edyty Gepperd. Specjalnie też zamieściłam teksty tych piosenek, bo chcę zwrócić uwagę na to jakie są piękne i jaką głębię oddają. Mam nadzieję, że choć po części również podzielacie mój gust muzyczny ;) Miłego słuchania!


Na chwilę przed odlotem
Wśród ptasich stad
W zawiłym horoskopie
Na tysiąc lat
W otwartym nagle oknie
W cieniu za firanką
Wśród ludzi na przystanku
W słońcu i we mgle -

Szukaj mnie
Cierpliwie dzień po dniu
Staraj się podążać moim śladem
Szukaj mnie
Bo sama nie wiem już
Bo nie wiem kiedy sama się odnajdę.

Wśród siedmiu dni tygodnia
Jednakich tak
W tańczących deszczu kroplach
Zawodu łzach
Po lustra obu stronach
W nowych wciąż marzeniach
Gdzie jestem, gdzie mnie nie ma
Już nie bardzo wiem

Szukaj mnie
Cierpliwie dzień po dniu
Staraj się podążać moim śladem
Szukaj mnie
Bo sama nie wiem już
Bo nie wiem kiedy sama się odnajdę.



 Kochaj mnie mimo wszystko

Do niedzieli jakoś szło
Lukier miód liryczne cudo

Kochaj mnie mimo wszystko

Nagle coś drobiażdżek wręcz
Na manowce złości wywiódł mnie

Kochaj mnie mimo wszystko

Jeśli zwątpisz choć jeden raz
Jeśli zwątpisz choć jeden raz
Jeśli zwątpisz choć raz
To choćbyś z pistoletem zaszedł mi drogę
Powrotów nie będzie

Czasem coś.. tyci czort
Zdania szyk przestawi mi

Kochaj mnie mimo wszystko

Lub slalomem gubiąc krok wracam po dwóch
głębszych późno w nocy

Kochaj mnie mimo wszystko


Jeśli zwątpisz choć jeden raz
Jeśli zwątpisz choć jeden raz
Jeśli zwątpisz choć raz
To choćbyś z pistoletem zaszedł mi drogę
Powrotów nie będzie


Pójdziemy ze sobą powoli obok
Do końca wszystkiego żeby zacząć na nowo
Bez słowa i snu w zachwycie nocą a bliskość rozproszy nasz strach przed ciemnością

Będziemy tam nago biegali po łąkach okryją nas drzewa gdy zajdą wszystkie słońca
I czując cię obok opowiem o wszystkim jak często się boję i czuję się nikim

Twoje łzy miażdżą mi serce
i opadam i wzbijam się i ciągle chcę więcej

Po drugiej stronie na pustej drodze
tańczy mój czas w strugach deszczu dni toną
dotykam stopą dna
Po drugiej stronie na pustej drodze
czy to ty, ktoś głaszcze mnie po włosach nie mówiąc prawie nic

Pójdziemy ze sobą powoli obok do końca wszystkiego żeby zacząć na nowo
W deszczu maleńkich żółtych kwiatów w spokoju przy sobie nie czując czasu

Twoje łzy miażdżą mi serce
i usycham i kwitnę i ciągle chcę więcej
Po drugiej stronie na pustej drodze
tańczy mój czas w strugach deszczu dni toną, dotykam stopą dna
Po drugiej stronie na pustej drodze
czy to ty, ktoś głaszcze mnie po włosach nie mówiąc prawie nic

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię piosenkę hey - Mimo wszystko. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejmujący klip ...mimo wszystko :) Pozdrawiam. Fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. dopiero niedawno zaczęłam doceniać stare polskie piosenki

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.