piątek, 9 stycznia 2015

30 dni z muzyką 10. Piosenka, która usypia


Piosenka, która usypia

Na początek utwór Kenji Kawai - Narcotic z filmu Dark Water. Są dwie wersje tego horroru- japońska i amerykańska- obie bardzo mi się podobały, a ten utwór to prawdziwe mistrzostwo. Dobrze jest go sobie posłuchać przed snem, jest tajemniczy i mroczny.


Chyba każdy przyzna, że słuchanie tej muzyki jest usypiające:


Die Antwoord (co oznacza "Odpowiedź") to południowoafrykański zespół z Kapsztadu, wykonujący muzykę hip-hopową w odmianie rap-rave. Gdy pierwszy raz zobaczyłam ich teledysk w tv od razu pomyślałam 'co za oryginalni i pokręceni ludzie'. Nie jestem fanką ich muzyki, ale słuchając "$O$" można wpaść w trans i zasnąć ;)


I kolejny utwór z filmu, tym razem Neil Young gra i śpiewa o Philadelphii. Spokojna melodia i kojący głos Neila mogłyby uśpić każdego ;)

5 komentarzy:

  1. Miałabym chyba całą listę tytułów piosenek usypiających, bo lubię takie klimaty:) Zaś z proponowanych przez Ciebie utworów, zdecydowanie najbardziej przypadły mi do gustu dwa pierwsze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo, a ja nie miałam nigdy takich usypiaczy ;) a czasem potrzeba człowiekowi się tak wyciszyć

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie przepadam za takimi piosenkami jako usypiacze, właściwie za żadnymi :) Słucham tylko kiedy chcę się wybudzić, trochę ożywić, więc minęłabym się z celem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Druga z wymienionych zadziałałaby na mnie wręcz odwrotnie :P Gdybym tylko miała swój egzemplarz WP pewnie od razu bym po niego sięgnęła, by przypomnieć sobie ulubione fragmenty :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.