sobota, 6 grudnia 2014

30 dni z muzyką 8. Piosenka, do której znam cały tekst


Piosenka, do której znam cały tekst

Avril Lavigne to wokalistka, która bardzo wyraźnie wymawia słowa w śpiewanych przez siebie piosenkach, dlatego uważam, że warto się przy nich uczyć języka angielskiego (i nie mówię tutaj o merytorycznym przekazie jej muzyki). Często niestety tak mam, że słuchając utworów wykonywanych w języku angielskim nie rozumiem słów, bo są one niewyraźnie wymawiane i muszę zaglądać na stronę tekstowo.pl żeby doczytać tekst. Z Avril jest inaczej, może to zasługa jej kanadyjskich korzeni, nie wiem. Poniższa piosenka 'Nobody's Home' jest banalna w zrozumieniu, a słowa same zostają w głowie. Nawet po dłuższej przerwie w słuchaniu tej piosenki pamiętam do niej cały tekst.


Madonna też jest dobrym przykładem do tego co napisałam powyżej. Akurat jedną z moich ulubionych piosenek w jej wykonaniu jest 'Get Together' ze świetnym teledyskiem.


A teraz nasze rodzime podwórko. 
Przepiękna, choć smutna piosenka Maanamu. Czasami słucham jej non stop. Uwielbiam aurę tajemniczości 'Róży', a metaforyczny tekst, który śpiewa Kora tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że utwór jak i wykonanie są genialne.


"Miał być ślub" to piosenka z genialnym tekstem, którą chce się samemu śpiewać, jest tak melodyjna i łatwa w zapamiętaniu. Gorzej z teledyskiem, bo ten w ogóle mi się nie podoba ;)

4 komentarze:

  1. Ja raczej nie potrafiłabym wymienić kilku piosenek, do których znam cały tekst. Gdybym zaczęła wymieniać z pewnością powstałaby długa lista utworów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kompletnie tekstów nie znam, ale jak leci piosenka to coś tam podśpiewuję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam "Miał być ślub" (piękna, kocham ją kilka lat) i Avril- mam do niej sentyment.

    OdpowiedzUsuń
  4. I teraz będę do końca dnia podśpiewywać "miał być ślub" :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.