sobota, 17 maja 2014

Dwa spotkania z Murakamim

Fanką Murakamiego jestem wielką, dlatego też zainteresowałam się dwoma spotkaniami z tym autorem w naszym kraju. Spotkaniem niedosłownym niestety, ale na pewno świetną namiastką poznania japońskiego świata pisarza. Pierwsza impreza to Ogólnopolski zlot fanów w stolicy, organizowany w ramach Warszawskich Targów Książki. Inicjatywa ta jest nowością, a organizatorzy przygotowali dla uczestników świetne różności, m.in. pierwszych 100 zapisanych osób oprócz darmowych wejściówek otrzyma pudełko z niespodzianką, a gościem specjalnym będzie tłumaczka Anna Zielińska- Elliott (połączenie na żywo). Bardzo chciałabym tam być, niestety do Warszawy mam daleko :( Mam jednak nadzieję, że na czytelniczej blogosferze, będę mogła zobaczyć relację z tego wydarzenia.  

Drugą imprezą jest Kolacja z Murakamim i na nią już się wybieram. Już w najbliższy wtorek 20 maja w kilkudziesięciu restauracjach polskich miast będzie można skosztować Marty Gessler inspirowanych twórczością japońskiego pisarza. A główna atrakcja wieczoru to wliczona w cenę najnowsza przedpremierowa powieść Murakamiego „Słuchaj pieśni wiatru / Flipper roku 1973”. Menu wydaje się być interesujące, a wiadomo, że japońska kuchnia jest po prostu niesamowita.

Cieszy fakt, że Haruki Murakami jest coraz popularniejszy w naszym rodzimym kraju i mam nadzieję, że fanów japońskiej literatury będzie coraz więcej ;) Po kliknięciu w obrazki traficie na strony poświęcone tym wydarzeniom.

https://www.facebook.com/events/243710965821975/
 
http://www.harukimurakami.pl/kolacja/index.html


7 komentarzy:

  1. Gratka dla wszystkich fanów pisarza ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie należę do grona fanów Murakamiego, ale na pewno wszyscy, którzy go lubią, będą zadowoleni. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie czytałam żadnej książki autora, ale oczywiście planuję to nadrobić.
    Czekam z niecierpliwością na wrażenia po tak wspaniałej kolacji. :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ekstra! Ja właśnie wczoraj kupiłam "Norwegian Wood" i nie mogę się doczekać lektury. Będzie to moja pierwsza jego książka, a słyszałam dużo interesujących rzeczy o nim. Do Warszawy mam jednak więcej niż daleko, więc niestety nie mogę odwiedzić targów. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To moja ulubiona książka Murakamiego, na pewno Tobie też się spodoba ;)

      Usuń
  5. Ja niestety nie wybieram się na żadną z tych inicjatyw, ale świetnie, że powstały :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne imprezy. Szkoda, że mnie tam nie ma i nie będzie. Może na kolejne się załapię. Swoją drogą muszę się przyznać, że jeszcze nie zaczęłam swojej przygody z tym autorem. Od bardzo dawna mam go w planach, od jakiegoś czasu jedna jego książka czeka na półce... Tylko trzeba się zabrać za czytanie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.