sobota, 14 września 2013

TAG Zaksiążkuj nazwę bloga!

I znowu post z serii tych lżejszych. Oj, będą zaległości w recenzowaniu, rozleniwiłam się i prawie wypadłam z obiegu ;) Tym razem trafiło na zabawę blogową, ponieważ zostałam do takiej zaproszona przez Magdę Borkowską z bloga My paper paradise. Jest to nowość na blogosferze. Dziękuję i z przyjemnością biorę udział, ponieważ pomysł bardzo mi się podoba. A tutaj link do postu Magdy.

Zasady: Dobierz książkę do każdej litery nazwy twojego bloga. Jaką? Taką, która zapadła ci w pamięć, ulubioną, znienawidzoną, co tylko przyjdzie ci do głowy.


OAZA SPOKOJU

Opowieści z Avonlea- Lucy Maud Montgomery * Cała ta seria towarzyszyła mi w dzieciństwie, tworząc jego niesamowity klimat.

Alchemik- Paulo Coelho * Nie rozumiem zachwytów nad nią.

Zniknięcie słonia- Haruki Murakami * Zbiór ciekawych opowiadań mojego ulubionego pisarza. Nie zawiodłam się na niej.

Antygona- Sofokles * Lektura, którą oczywiście czytałam, ale w ogóle nie pamiętam o co w niej chodziło ;D


Sefora- Marek Halter * Historia o pięknej, czarnoskórej i silnej kobiecie, autora trochę zapomnianego moim zdaniem.

Puszczyk- Jan Grzegorczyk * Przeczytałam dla wyzwania polskich autorów, jednak tak się męczyłam, że aż mnie oczy bolały.

Oskar i pani Róża- Schmitt Éric-Emmanuel * Wiem, że ta książka ma pomóc w zrozumieniu przeżywania ciężkiej choroby przez dziecko, jednak mnie ona nie poruszyła, a film nie podobał mi się już w ogóle.

Kalendarzyk niemałżeński- Młynarska & Wellman * Książka, którą właśnie czytam. Fajna, poświęcę jej osobny post.

Opowieść wigilijna- Charles Dickens * Towarzyszyła mi przez podczas wielu grudniowych dni. Świetnie nastraja do świąt.

Jasper Jones- Silvey Craig * Świetny thriller, ciekawy i trzyma w napięciu, wyjątkowo mi się podobał. Polecam!

Ulica tysiąga kwiatów- Gail Tsukiyama * Prezentowałam okładkę tej książki w poprzednim poście, jako jedna z moich ulubionych. Saga rodzinna z życia w Japonii, idealna propozycja dla fanów kraju kwitnącej wiśni.

28 komentarzy:

  1. Bardzo fajny tag, a pomyśleć, że nigdy wcześniej o nim nie słyszałam :) W najbliższym czasie zamierzam ponagrywać troszkę właśnie tego typu filmików, żeby mieć "na czarną godzinę" w roku akademickiem, bo nie zawsze znajdzie się czas na publikację czegoś nowego :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł :) Kto wie, może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. oo u mnie może być próblem książka na Q :) ma ktoś pomysły ?
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda nie na Q, ale ja bym to troszkę obeszła ;) i napisała o 1Q84- trylogii Murakamiego. Jeśli nie czytałaś to polecam :)

      Usuń
    2. Odpowiedziałam ci na komentarz w moim poście. Znalazłam dwie pasujące książki, może się spodobają ;)

      Usuń
  4. Również nie rozumiem fenomenu Alchemika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa jestem bardzo Twej opinii o książce Młynarskiej i Wellman :)

    A ja nie rozumiem fenomenu Coelho, nie tylko samego Alchemika, o.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wzięcie udziału!
    "Alchemik" to jedna z najgorszych książek Coelho, moim skromnym zdaniem. "Oskar i Pani Róża" jest przereklamowana, a "Opowieść Wigilijna" wprawia mnie w świąteczny nastrój.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie sama wzięłabym udział w takiej zabawie :) Alchemika kiedyś kochałam, miałam trudny czas w życiu i potrzebowałam takiej książki... Teraz mnie już nie zachwyca...

    OdpowiedzUsuń
  8. fajna zabawa, pierwszy raz o niej słyszę :O prawdę mówiąc znam tylko "Opowieść wigilijną" (czytałam parę razy, a film oglądam co roku) i serię o Ani z Zielonego Wzgórza, w dzieciństwie czytałam całą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, post napisałam dopiero wczoraj, a już dostałam dwie odpowiedzi od otagowanych :) Zapraszam do zabawy!

      Usuń
  9. Bardzo ciekawa zabawa, sama chętnie wzięłabym w niej udział :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam jeszcze o tej zabawie, ale jest faktycznie ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  11. czytałam taki post u Magdy właśnie i bardzo mi się spodobał :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Też wzięłam udział w zabawie ^^ Świetny pomysł.
    Miałaś dosyć łatwo z Oazą Spokoju. Mało liter - mało książek do wpisania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu z Biblioteczką Zienki to rzeczywiście ;D

      Usuń
  13. Pierwszy raz słyszę o tej zabawie ):

    OdpowiedzUsuń
  14. "Antygona" to taka dawna "Moda na sukces". :-P

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa zabawa. Takiej jeszcze nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  16. rewelacyjna zabawa...ja także nie przetrwałam Oskara i róży, więc wiem co masz na myśli...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Też brałam udział w tej zabawie :D Nie czytałam "Puszczyka" i już nie przeczytam. Za dużo negatywnych opinii już widziałam :)
    P.S. Czy to Totoro w avatarze, czy się mylę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to mój ulubiony Totoro ;)

      Usuń
    2. Rozumiem, że lubisz anime? :)
      Ja jestem dziwnym tworem, bo Księżniczka Mononoke w ogóle nie przypadła mi do gustu, a ponoć wszyscy fani anime właśnie ją najbardziej wielbią... Za to uwielbiam Spirited Away, Ruchomy zamek Hauru i przede wszystkim wspaniałe (zupełnie nowe) anime - Wilcze dzieci Ame i Yuki - http://www.filmweb.pl/film/%C5%8Ckami+Kodomo+no+Ame+to+Yuki-2012-644054
      Polecam jeśli jeszcze nie widziałaś :)

      Usuń
    3. Ja również uwielbiam Spirited Away! Dziękuję za linka, w wolnej chwili postaram się obejrzeć.
      Pozdrawiam ^-^

      Usuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.