niedziela, 22 września 2013

Słów kilka/ Zakończenie wyzwania 52





tytuł: Delirium
autor: Lauren Oliver
tytuł oryginału: Delirium
seria: Delirium tom 1
wydawnictwo: Otwarte
data wydania: 18 kwietnia 2012
liczba stron: 360









O tej książce było na blogach do znudzenia. Założę się, że większość z Was już ją czytała ;) Właśnie ta ogromna popularność sprawiła, że sama chciałam zobaczyć co jest w niej takiego niezwykłego. Postanowiłam jednak nie pisać streszczenia, którego na lubimyczytac czy na blogosferze jest od groma. Napiszę tylko w kilku chaotycznych zdaniach o moich wrażeniach.
Po kilku pierwszych stronach zaczęła mi przypominać pomysłem książkę Ally Condie Dobrani, w której bohaterkę również czekało przymusowe małżeństwo. Główna bohaterka Delirium ma 18 lat, co mnie troszkę rozczarowało, bo już wyrosłam z takich młodzieżówek. Momentami, szczególnie na końcu powieść jest dość naiwna. Ogólnie książka jest ciekawa i czyta się ją dość szybko. Jednak z pewnością nie trafi na moją półkę ulubionych.

Pytanie z okładki: "Czy gdyby miłość była chorobą, chciałabyś się wyleczyć?" Moja odpowiedź brzmi tak. Wolałabym się wyleczyć z miłości i nie doprowadzić do takiej sytuacji jak w zakończeniu tej książki. Wolałabym stabilne życie w poczuciu bezpieczeństwa, niż rzucenie się w wir szaleństw bez przyszłości jak Lena. Domyślam się, że Wasze odpowiedzi na to pytanie byłyby inne ;)

Moja ocena: 5-/6.
********************************************
Delirium to również moja 52 przeczytana książka w tym roku i tym samym zakończyłam swoje wyzwanie. Bardzo się z tego cieszę i sama sobie gratuluję, ponieważ nigdy wcześniej nie osiągnęłam takiego rezultatu. Wynik jest dla mnie o tyle szczególny, że ukończyłam to wyzwanie na trzy miesiące przed końcem. Motywacją jesteście dla mnie Wy i ten blog. Dziękuję :)

29 komentarzy:

  1. rzeczywiści o książce było głośno, a ja się uchowałam i jeszcze jej nie czytałam, ale już czeka na półce :) gratuluje zakończenia wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trylogia jest dośc znana, nie powiem. Nie mniej jednak, ona jest jeszcze przede mną, a wielka ochotę na przeczytanie jej miałam na wakacjach, jednak chęc z miesiąca na miesiąc maleje c:
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uchowałam się. Nie czytałam i czytać nie zamierzam, nie kręci mnie raczej literatura młodzieżowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje :) Zdążyłaś przeczytać 52 książki, prawie dwa miesiące przed zakończeniem roku :) o książce było głośno, ale ja unikam rozreklamowanych książek, o których genialne opinie są WSZĘDZIE :)
    http://qltura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nie czytałam choć mam tę serie w planach.
    I gratuluję 52 książek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja nie słyszałam o tej książce...znowu jestem do tyłu...choć może chodzi o samą tematykę....co do pytania to nie wiem dokładnie o czym jest książka, ale patrząc na Twoją odpowiedź to pewnie zrobiłabym tak samo;) I gratuluję skończonego Wyzwania! Zapraszam w takim mącie razie do siebie do udziału w kolejnym Wyzwaniu;P

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja "Delirium" uwielbiam i nastolatką/młodzieżówką od dawna już nie jestem:P
    Gratuluję ukończenia wyzwania:)) Mnie niestety jeszcze troszkę zostało, ale walczę i czytam:P

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluje ukończonego wyzwania :) ja "Delirium" jeszcze nie czytałam, ale cała trylogia drzemie na półce od pół roku (czy jakoś tak) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. a właśnie dla mnie to jest książka na półce "ulubione" - jest na drugim miejscu w moim osobistym rankingu :)
    gratuluję! ja teraz jestem czytam 65 książkę i przegapiłam moment 52 :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę mi brakuje do 65 ;D ale nie dziwię się, że przegapiłaś 52 bo idziesz jak burza ^-^

      Usuń
  10. Gratuluję zakończonego wyzwania. O książce czytałam wiele recenzji, ale sama jeszcze jej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam w planach tę książkę i cieszę się, że tak pozytywnie ją oceniłaś. Przy okazji gratuluję zakończonego wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję zakończenia :)
    A tej książki jeszcze nie miałam w rękach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję zakończenia wyzwania! :) być może w przyszłym roku również takie podejmę :D
    Co do książki to nie czytałam, niestety. Piszesz, że jest troszkę naiwna i młodzieńcza ta książka, ja też z takich wyrosłam i wole dojrzalsze książki, które jednak czegoś uczą i coś mi dają.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Książkę czytałam i chociaż młodzieżówkę już nie jestem od dawna, to ta książka bardzo mi się podobała, przedstawienie tematu antyutopii i przedstawienie go z zupełnie innej strony, zabieram się w najbliższym zasie za kontynuację :) Gratuluję ukończenie wyzwania, akurat w tym wyzwaniu nie wzięłam udziału, ale teraz żałuję, bo bo przekroczyłam już 70 książek w tym roku i też jest to mój "rekord" życiowy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. „Delirium" jest dla mnie kwintesencją piękna *.* więc jak czytam takie słowa jak – „naiwna” to nóż mi się w kieszeni otwiera. Chyba każdy z nas broni swoich ulubionych książek? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko ucieczka bohaterów na końcu powieści była dla mnie naiwna, ale to prawda, że każdy broni swoich ulubionych książek ;) Pozdrawiam

      Usuń
  16. Gratuluję, świetny wynik :). A po książkę z chęcią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Książkę mam następną w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię tę książkę, aczkolwiek spodziewałam się po niej czegoś więcej po tych wszystkich pozytywnych recenzjach...

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratulacje :) O książce słyszałam, ale nie czytałam jeszcze ani jednej streszczenio-recenzji, ani samej książki :) Wszystko przede mną :D

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja książki nie czytałam i nawet o niej nie słyszałam. Gratuluję zakończenia wyzwania, ja chyba w tym roku nie przeczytałam jeszcze aż tyle.

    OdpowiedzUsuń
  21. Kiedyś na pewno przeczytam tą chwaloną trylogie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem jedną z nielicznych osób, która nie czytała jeszcze tej książki. Jednak podejrzewam, że zrobię to w końcu, bo intryguje mnie cała trylogia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Książkę i wyzwanie mam w planach :) Książkę na ten rok, wyzwanie - na przyszły :P

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję ukończenia wyzwania ! :) Książkę czytałam jakiś czas temu i wspominam ją miło:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Odniosłam podobne wrażenia :) Gratuluję ukończenia zadania! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja jej jeszcze nie przeczytałam, ale mam w planach. Uwielbiam fantastykę, więc mam nadzieję, że książka mnie zachwyci ;)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.