poniedziałek, 2 września 2013

55- zabawa blogowa

Bez zbędnych wstępów, po prostu lubię takie zabawy blogowe, więc postanowiłam wziąć udział w kolejnej. Oto ona:



10 książek, które najbardziej mi się podobały:
"Norwegian wood"- Haruki Murakami
 "Czerwona róża. Z dziennika Ellen Rimbauer"- Pearson Ridley
"Pianista"- Władysław Szpilman
"Ulica tysiąca kwiatów"-  Tsukiyama Gail
"Wspomnienia wojenne"- Karolina Lanckorońska
 "Rozmowy z katem"- Kazimierz Moczarski
"Zbrodnia i kara"- Fiodor Dostojewski
"Zew krwi"- Jack London
"Kod Leonarda da Vinci"- Brown Dan
 "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafon

9 książek, które mi się nie podobały:
"Grzeczne dziewczynki idą do nieba, niegrzeczne idą tam, gdzie chcą"
" Demon i panna Prym"- Paulo Coelho
"Król kłania się i zabija"- Herta Muller
"Pianistka"- Jelinek Elfriede
  "W chmurach"- Kirn Walter
"Złodziejka książek"- Markus Zusak
"Powracający głód"-  Le Clézio Jean-Marie Gustave
"Domek trzech kotów"- Marek Nowakowski
"Alchemik"- Paulo Coelho
7 książek, które chcę przeczytać:
 "Cyrk nocy"- Morgenstern Erin
"Dzieci ze schowka"- Murakami Ryū
"Kraina Chichów"-  Carroll Jonathan
"Joyland"- Stephen King
 "Pan Nakano i kobiety"- Kawakami Hiromi
"Sekrety róż"- Camden Elizabeth
 "W księżycową jasną noc"- Wharton William

6 powodów, by sięgnąć po książkę:
 cisza w domu
uśmiechający się do mnie stosik książek 
ucieczka w inny świat
poszerzanie swojej wiedzy
pozytywne opinie blogowiczów
po prostu przyzwyczajenie

5 powodów, by nie sięgnąć po książkę:
 zobowiązania względem uczelni
wyjazd
zmęczone oczy
ładna pogoda za oknem
 bywa, że braknie mi książek :/

4 miejsca, w których najlepiej się czyta:
w dzień najczęściej ulubiona kanapa
wieczorem łóżko
z konieczności w autobusie
latem w ogrodzie/ na tarasie

3 autorów, na których książki czekasz zawsze za długo:
 Haruki Murakami, Haruki Murakami i... Haruki Murakami ;)

2 dobre ekranizacje:
"Pianista"
"My, dzieci z dworca ZOO"

1 autor niesłusznie zapomniany:   
Marek Halter

18 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie przeczytać pianistę. Widzę, ze nasze gusta czytelnicze się różnią :) O większości ksiązek które wymieniłaś pierwsze słyszę (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Kraina Chichów jest dość kontrowersyjną i zakręconą książka...ja się kiedyś za nią zabrałam, ale zaprzestałam...uważam, że do tej książki trzeba "dorosnąć" i to nie wiekowo - bo tu nie chodzi o wiek, ale okres w którym zaczynamy lubić taką czy inną literaturę...nie wiem jak inaczej to opisać;) pozdraiwam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesujące, sama muszę się przekonać ;)

      Usuń
  3. Jest mi bardzo miło :) "Złodziejka książek" jeszcze przede mną. Zastanawiam się jak mi przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  4. oo jestem na pierwszym miejscu jak miło :)"Rozmowy z katem" też mi się podobały, ale jestem zaskoczona, że nie przypadła Ci do gustu "Złodziejka książek" bo słyszałam, że to świetna książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie zachęcona tymi świetnymi opiniami postanowiłam sięgnąć po "Złodziejkę książek", ale się rozczarowałam ;)

      Usuń
  5. No proszę, listy blogowe praktycznie się nam pokrywają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Również uważam, że "My dzieci z dworca ZOO" jest jedną z lepszych ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się bardzo, że często odwiedzasz mojego bloga. To motywuje mnie do dalszej pracy. :) "Cień wiatru" mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Miło mi, że znalazłam się w gronie ulubionych blogów ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu przeczytać jakąś książkę Twojego ulubionego autora:)

    OdpowiedzUsuń
  10. O proszę, powszechnie uwielbiana Złodziejka książek Zusaka w tych, które się nie spodobały - ciekawe! Niestety sama się nie wypowiem na jej temat, bo czytałam tylko Posłańca - chociaż powieść to wyidealizowana i z prostym przesłaniem, ma coś w sobie takiego, co urzeka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej, bardzo Ci dziękuję za wspomnienie o mnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Złodziejka książek jest zła? ;c A mam w planach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zła, po prostu mi nie odpowiada.

      Usuń
  13. "Pianista" to jeden z moich ulubionych filmów...

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.