sobota, 6 lipca 2013

Anioł śmierci





tytuł: Światła września
autor: Carlos Ruiz Zafon
tytuł oryginału: Las luces de septiembre
wydawnictwo: Muza
data wydania: październik 2011
liczba stron: 256

 



Moje trzecie 'spotkanie' z Zafonem. 
Lata 30 XX wieku, Francja. Lazarus wiedzie smutne za sprawą matki dzieciństwo. Rozjaśnił je jednak Daniel Hoffman, właściciel fabryki zabawek, który obiecał uczynić go swoim następcą w zamian za jego cień i wyrzeknięcie się na zawsze miłości. Chłopiec przystał na dziwną ofertę. Wkrótce słuch o przedsiębiorcy ginie, dlatego Lazarus przeprowadza się do normandzkiej rezydencji i staje się projektantem zabawek. Na swoje nieszczęście zakochuje się i żeni ze śliczną wybranką swojego życia. Uwięziony we flakonie cień tylko czeka żeby ukarać mieszkańców za nie dotrzymanie obietnicy.
Kilka lat później, do posiadłości przybywa nowa gospodyni z dwójką dzieci. Po wstrząsającej śmierci w lesie pod willą, nowi lokatorzy zaczynają obserwować pana domu. W latarni morskiej znajdują stary pamiętnik, który wiąże się z pewną tajemnicą . Zabawki Lazarusa są dziwne, przypominają ludzkie postaci, jedna z nich metalowy anioł odżywa i chce skrzywdzić dzieci. Okazuje się, że to za sprawą cienia, który ściga już wszystkich bohaterów powieści.

Książka raczej nie dla wszystkich. Trzeba lubić przygody z domieszką zjawisk paranormalnych albo być wiernym fanem Zafona żeby się spodobała.

Moja ocena: 4/6.

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, widzę że czas to nadrobić!

    in-corner-with-book.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Po ocenie wnioskuję, że Tobie spodobała się umiarkowanie. :-) Ja Zafona czytałam w dobrym momencie na czytanie tegoż, więc go pokochałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie osobiście "Światła września" bardzo się podobały, może też dlatego, że była to pierwsza powieść Zafóna, którą przeczytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Cień wiatru" jest nie do przebicia. W każdym razie, ja nie trafiłam jeszcze u Zafona na lepszą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, więc lepiej zacznę od innej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Książek Zafona jeszcze nie czytałam, jednak jestem ich bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.