czwartek, 27 czerwca 2013

Pisarz inteligentny






tytuł oryginału: El Juego del Angel
autor: Carlos Ruiz Zafon
wydawnictwo: MUZA
data wydania: listopad 2008
liczba stron: 608






Pierwsze na co zwróciłam uwagę widząc tę książkę jest to, że można nią kogoś uszkodzić lub użyć do obrony własnej w razie konieczności;) To prawdziwa sześćset stronicowa cegła. Na początku wydzieliłam sobie do czytania 80 ston codziennie, ale po dwóch dniach tak mnie wciągnęła, że zaniechałam tego pomysłu.  Z przyjemnością powróciłam do klimatu stworzonego przez Zafona, znanego mi wcześniej z jego najpopularniejszego dzieła.
To powieść gotycka o magicznej Barcelonie lat dwudziestych. Młody pisarz David Martin przyjmuje zlecenie napisania książki od mocno podejrzanego osobnika, z którym z czasem toczy tytułową grę. Mamy tutaj ponownie Cmentarzysko Zapomnianych Książek, intrygi i tragedie, które ciekawie się przeplatają. Wszystko to jest osnute mgłą tajemnicy i mroku. Pisarz inteligentny - to określenie przychodziło mi na myśl czytając kolejne stony. Zafon niezwykle logicznie porusza się po labiryncie zagadek jakie tworzy, nie gubiąc się przy tym ani razu. Mistrzowska bystrość w takim wydaniu jest godna polecenia z czystym sercem.

Moja ocena: 5/6.

7 komentarzy:

  1. Czytałam tylko "Księcia mgły" tego autora, który przypadł mi do gustu. Po "Grę Anioła" też planuję sięgnąć. :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro polecasz to zapisuję sobie tę książkę do planów czytelniczych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd mi, że nie czytałam jeszcze żadnej powieści Zafóna... Muszę to koniecznie nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszą książką Zafóna z jaką się spotkałam, były "Światła września". Chętnie sięgnę po inne jego pozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książką!

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie miałam szansy zapoznać się z twórczością autora, ale mam nadzieję szybko to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomyśleć, że nie miałam w rękach żadnej z książek Zafona. Myślę, że to jest czas, aby to nadrobić! ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz komentarz.